Tip transport:

Oras plecare

Oras plecare

Destinatie

Oras destinatie

Oras destinatie

Regiune

Data de plecare

Numar nopti

Data de intoarcere

Adulti

Copii

Copii

Varsta copil 4

Varsta copil 3

Varsta copil 2

Varsta copil 1

Hoteluri, Oferte Romania 2014, Statiuni montane 2014, Oferte Transfagarasan 2014

Cazare Transfagarasan, Hotel Valea cu Pesti Oferte Romania 2014, Statiuni montane 2014, Oferte Transfagarasan 2014

La demisol este amplasata zona SPA (piscina interioara, sauna, jacuzzi) si zona de agrement (sala bowling, biliard si tenis de masa) si o sala multifunctionala. La

Cazare 2014 Transfagarasan Hotel Piscul Negru Oferte Romania 2014, Statiuni montane 2014, Oferte Transfagarasan 2014

Situat în lanţul montan Făgăraş din Carpaţi, Hotelul Piscul Negru este amplasat pe celebrul drum Transfăgărăşan. La aproximativ 70 km de Curtea de Argeş,


Pozitionare pe harta

 

Imagini

 

Prezentare

Transfăgărășan


Drumul DN7C – Transfăgărășan este o cale rutieră de circulație din România, care începe în comuna Bascov, Județul Argeș de lângă orașul Pitești, în direcția orașului Curtea de Argeș și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara, cu o lungime de 151 km. Porțiunea construită propriu-zis în perioada 1970-1074 este Baraj Vidraru-Cârțișoara, pe o lungime de aproximativ 91 km, deși în mod practic drumul se consideră ca începând de la ieșirea din Căpățâneni-Ungureni/hidrocentrala Arefu.

Primul segment al Transfăgărășanului trece prin fața hidrocentralei de la Vidraru, amplasată subteran în masivul Cetățuia. De aici, în apropierea cetății Poenari, drumul urcă pe serpentine și viaducte, trecând prin trei tunele mai scurte, și ajunge pe Barajul Vidraru, care, cu ai lui 307 m, leagă Munții Pleașa și Vidraru. Trecând barajul, drumul continuă în partea stângă de-a lungul lacului Vidraru până la coada acestuia. În continuare, drumul începe să urce urmând cursul văii râului Capra până la ajungerea în golul alpin, lângă Cabana Capra; după o serie de serpentine, trecând prin dreptul Cascadei Capra, ajunge până la partea sudică a tunelului Capra-Bâlea, care trece pe sub creasta Munților Făgăraș, între vârfurile Iezerul Caprei (2414 m) și Paltinul (2398 m). Tunelul Bâlea este cel mai lung tunel rutier din România, având o lungime de 887 m, cu o înălțime de 4,4 m, o lățime de 6 m și un trotuar cu o lățime de 1 m, fiind iluminat electric și ventilat natural.

În partea nordică a drumului, Transfăgărășanul trece prin rezervația naturală Golul Alpin și Lacul Bâlea,pe lângă lacul glaciar Bâlea, după care urmează o coborâre abruptă în serpentine, străbătând căldarea glaciară, pe o lungime de 13 km. Apoi, drumul trece prin apropierea cascadei Bâlea, o cascadă în trepte de aproximativ 68 m, cea mai mare de acest fel în România, aflată la altitudinea de aproximativ 1230 m.d.M., ajungând apoi la Cabana "Bâlea Cascadă". De acolo până la intersecția cu DN1 (drumul european E68), în apropierea comunei Cârțișoara, mai sunt 21 km.

Transfăgărășanul trece peste 830 podețe, 27 viaducte; pentru construcția lui a fost necesar să fie dislocate mai multe milioane de tone de rocă; pentru aceasta s-au folosit 6520 tone de dinamită, din care 20 de tone numai la tunelul Capra-Bâlea, și multe alte materiale de construcții.